ارائه برترین کتاب ها و جزوات در زمینه های حقوق ، پزشکی ، تاریخی ، طب سنتی ، روانشناسی ، اقتصاد ، رمان ، و جامعه شناسی و فقه

محل لوگو

پیوند ها

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 31
  • بازدید دیروز : 157
  • بازدید کل : 618293

درمان تهوع و استفراغ در بارداری


درمان تهوع و استفراغ در بارداری

درمان تهوع و استفراغ در بارداری کمی سخت است و همیشه بطور کامل رفع نمیشود.در بسیاری از زنان احساس تهوع و استفراغ، احساس روزهای اولیه بارداریشان است. در حالی که برخی این تجربه را برای سه ماهه اول یا بیشتردارند، برخی تا بیشتر از یک ماه دوام دارد.

بیماری صبح گاهی :

برخلاف آنچه که شناخته شده است به واقع تنها در صبح محدود نمیشود . در واقع بسیاری از زنان احساس تهوع و استفراغ در طول شب و شب را تجربه می کنند .
اگر چه این وضعیت در دوران بارداری طبیعی است اما شما ممکن است با حملات مکرر استفراغ احساس آشفتگی داشته باشید. شما همچنین ممکن است که هر آنچه که شما غذا می خورید بیرون بریزید و از اینکه کودک شما مقدار کافی تغذیه نشود نگران نباشید .
استفراغ چند بار در روز طبیعی است. اما اگر تعداد افزایش می یابد و یا اگر شما هر چیزی را که میخورید بیش از سه تا چهار بار در روزانه استفراغ می کنید ، شما قطعا باید دکتر تان را ملاقات کنید .

استفراغ در دوران بارداری :

در طول بارداریتان بدن شما تحت بسیاری از تغییرات جسمی و ذهنی است . بدن تان تحت تغییرات گسترده در سطوح هورمونی قرار می گیرد . این تغییرات و نوسانات باعث تغییرات در الگوهای انقباض عضله و تمدد اعصاب معده و روده می شود . این به نوبه خود می تواند منجر به تهوع و استفراغ شود.در اینجا برخی از نظریه ها توسط متخصصان پزشکی به توضیح علت استفراغ زنان در دوران بارداری مطرح شده اند .
۱ . هورمون HCG:
هورمون های بارداری مانند گنادوتروپینهای جفتی، استروژن و پروژسترون بزرگترین دلیل اینکه چرا شما استفراغ در دوران بارداری دارید . سطوح غیر طبیعی هورمون های تیروئید نیز ممکن است باعث تشدید شوند.
همچنین ، سطح پایین قند خون ممکن است باعث تهوع یا استفراغ شود .
۲٫ مواد غذایی :
شما ممکن است تجربه تهوع یا استفراغ هنگام خوردن برخی مواد غذایی و یا حتی برخی از بوی آنها داشتید. استفراغ می تواند بر اثر بوی غذاهای دریایی ، گوشت ، سیر، تخم مرغ، چای و یا حتی یک فنجان قهوه آغاز شود .
۳٫ مواد غذایی تند و چرب :
بارداری باعث کند شدن هضم میشود.. سوء هاضمه شدید موجب تحریک استفراغ می شود.
۴٫ چند قلویی :
اگر چندین بچه را حامله اید این معنی که باید سطوح بالاتری از هورمون های بارداری در بدن شما باشد. این باعث استفراغ شما بسیار بیشتر از دیگران می شود .
۵٫ عوامل روانشناسی :
وقتی اضطراب دارید و یا با هر گونه افکار منفی برخورد می کنید استفراغ تشدید می شود .
دانستن وضعیت پزشکی شما :
در حالی که استفراغ در طول تجربه حاملگی جدی هست شما باید کاملا مطمئن شوید که حالت تهوع یا استفراغ در شما به خاطر تجربه اثر بارداری است و نه چیز دیگری .گاهی اوقات، استفراغ و تهوع بسیار شدید می شود.در واژه های پزشکی هیپرامسیس گراویداروم (HG) اصطلاح مورد استفاده برای توصیف یک بیماری یا عارضه بارداری است که به خاطر تهوع و استفراغ و کم آبی بیش از حد مشخص شده است . شناخته شده است ۰٫۵ تا ۲ درصد از زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد . هیپرامسیس گراویداروم به طور کلی در سه ماهه اول حاملگی رخ می دهد و تا زمانی که یک کودک متولد شود می تواند ادامه یابد .

تهوع بارداری

استفراغ شدید بر اثر حاملگی می تواند باعث :

کم شدن وزن: تا حد ۱۰ % از وزن بدن
کم آبی :که ممکن است منجر به کتوز و یبوست شود
کمبودهای تغذیه ای
عدم تعادل متابولیک
بارداری باعث استرس فیزیکی و عاطفی میشود.
اگر شما تجربه استفراغ دارید که خیلی شایع است و احساس ضعف و خشکی دارید و یا اگر شما هر یک از علائم فوق را دارید شما را بلافاصله به دیدن دکتر تان برای اقدامات لازم و جلوگیری از هر گونه عوارض بیشتر توصیه می کنیم .

درمان تهوع و استفراغ در بارداری

در حالی که استفراغ بخشی از یک بارداری سالم است، روش های خاصی است که اجازه می دهد که بدانید چگونه برای جلوگیری از استفراغ در دوران بارداری جلوگیری کنید و حفظ اصرار وجود دارد :
۱٫ معده خود را پس از بیدار شدن از خواب خالی نگه ندارید :
به محض این که شما ازخواب بیدار میشوید چیزی در صبح بخورید. بهتر است برای مدتی طولانی خالی نگه داشتن معده تان می تواند باعث بدتر شدن اسیدیته و وادار به استفراغ شود که مناسب نیست .
۲٫ نوشیدن مایعات :
یکی از اقدامات کلیدی برای مراقبت د رطول بارداری است باعث میشود هیدراته د رتمام زمانها باقی بماند .از نوشیدن مایعات درست قبل یا بعد از غذا اجتناب کنید.
استفراغ قطعا باعث احساس ترک خشک و خسته می تواندشود . از این رومکمل از دست دادن آب از طریق آب یا مایعات مانند آب میوه ، لیمونات ، و غیره است . حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.
۳٫فرکانس غذا :
در دوران بارداری تان استفاده از وعده های غذایی کوچک و مکرر در طول روز بسیار مهم است .این به کاهش اسیدیته و در نتیجه جلوگیری از احساس استفراغ کمک خواهد کرد .از خوردن وعده های غذایی سنگین اجتناب کنید .در عوض وعده های غذایی کوچکتر، هر دو ساعت را انتخاب کنید . کمک خواهد کرد که مواد غذایی را بهتر هضم کنید و از احتمال حمله معده یا اسیدی شدن که ممکن است باعث استفراغ شود جلوگیری می کند .
۴- استراحت کافی :
هنگامی که بدن شما بسیار خسته است می تواند تهوع خود را آغاز کند .شما در طول روز به خصوص در سه ماهه اول ممکن است احساس کنید .
آن به عنوان نشانه ای از بدن است که به آن نیاز دارد.
اگر شما مادر هستید برای استراحت کوتاه از کار و استراحت کافی می تواند ایده خوبی باشد تا تهوع خود را حل و فصل کنید.
۵٫ آشپزی :
در صورت اسپزی برخی از مواد غذایی را برای جلوگیری از تهوع حذف کنید . اگر رایحه های قوی می تواند باعث تهوع شود از پخت و پز جلوگیری کنید .

ویار حاملگی
۶٫ از غذاهای چرب که سرخ شده و نمک بالایی دارند اجتناب کنید :
بارداری باعث میشود هضم تان بسیار کند شودو از این رو بهتر است برای جلوگیری، از انواع غذاهای چرب که حاوی بیش از حد ادویه یا نمک است خودداری کنید. مصرف این نوع غذاها باعث احساس بسیار ناراحت کننده در معده تان میشود.هنگامی که غذا را بیش از حد طولانی هضم نمی کنید باعث تهوع یا استفراغ میشود.
این یک ایده عالی برای مصرف بسیاری از میوه های خانواده مرکبات است که به پاک کردن سیستم هضم شما کمک می کند .
۷٫ پیاده روی کنید :
همه پزشکان به پیاده روی در دوران بارداری توصیه می کنند .همچنین درمان مناسب برای کاهش استفراغ است پیاده روی به عنوان ورزش امن برا ی زنان باردار است و در هضم سریع تر مواد غذایی کمک می کند .این مسئله موجب کاهش احتمال استفراغ میشود.نشستن برای بیش از حد طولانی در یک حالت موجب تحریک استفراغ میشود؛ بنابراین کمی راه رفتن بعد از وعده های غذایی تان به هضم سریع تر و بهتر غذا کمک می کند .

۸٫هوای اتاق را تهویه کنید :
هوای تازه می تواند در دوران بارداری تان بسیار خوب باشد .بنابراین از اتاق های محافظه کار مطمئن شوید. پنجره اتاق خود را برای گردش هوا باز نگه دارید.این واقعا میتواند شما را در رفع احساس استفراغ کمک کند.
۹٫ تمرین پرانایاما :
برای شما آرامش کامل در ماه بارداری بسیار حیاتی است .به یاد داشته باشید که این نه ماه بارداری برای شما و کودک شما مهم است .حفظ آرامش و دوری از هر گونه اضطراب برای رشد بهتر کودک شما بسیار مهم است .پرانایاما می تواند راه بسیار خوبی برای استراحت شما باشد و در نتیجه به رفع حالت تهوع صبحگاهی کمک میکند .

۱۰٫طب سوزنی

طب فشاری یاگروههای طب سوزنی در فروشگاه های بهداشتی به راحتی در دسترس هستند . این مورد برای کمک به مبارزه با احساس استفراغ در دوران بارداری شناخته شده است.هر زمان که شما احساس استفراغ دارید که بر روی مچ دست هر حدود ۲۰ تا ۳۰ بار در یک فاصله دوم را فشار دهید تهوع شما را تسکین می دهد.در این مورد اول با پزشک هماهنگ کنید .

داروهای خانگی برای رفع استفراغ در دوران بارداری :

برای جلوگیری از استفراغ در دوران بارداری به غیر از هشدارهای بالا چه چیزهایی می توانید انجام دهید برای جلوگیری از استفراغ چند راه حل که کمک خواهد کرد که شما بعد از استفراغ احساس بهتری کنید و کمتر خسته شوید اینجا هستند :
۱*اب لیمو

این روش بیشتر سعی و آزمایش شده و چاره خانگی است. داشتن یک لیوان آب لیمو می تواند استفراغ دوران بارداری را بسیار زیاد تسکین دهد .زمانی که شما احساس حالت تهوع می کنید یا بعد از استفراغ می توانید جرعه ای آب لیمو بخورید.به یاد داشته باشید آن را تازه بنوشید و بیش از حد طولانی نماند چون تمایل به تلخ شدن دارد و اگر مصرف آن بعد از ساعت های طولانی می تواند باعث استفراغ شود.

تهوع بارداری

۲*زنجبیل

این یکی دیگر از درمانهای خانگی مورد علاقه برای جلوگیری از استفراغ است.برای جلوگیری از احساس استفراغ احساس فقط خلال زنجبیل مصرف کنید .شما همچنین می توانید زنجبیل یا چای زنجبیل را انتخاب کنید . همانطور که می تواند منجر به اسیدیته شود ۱- ۲ فنجان چای زنجبیل مصرف کنید.
۳*لیمو عمانی

لیمو عمانی برای جلوگیری از تهوع شناخته می شود.در حال حاضر آنها در زیر افتاب خشک میشوند .پس از آن یک برش لیمو را در یک خرد کن پودر کنید.شما می توانید پودر خام را هر زمان که شما احساس استفراغ میکنید آن را با آب مخلوط و استفاده کنید.این درمان نیز برای درمان استفراغ و استفراغ صبحگاهی در دوران بارداری بسیار مفید است .
۴*کنجد

بو و طعم دانه کنجدبیشتر به استفراغ صبحگاهی شما می تواند کمک کند.هر زمان که احساس استفراغ میکنید مقداری کنجد را بجوید .اعتقاد بر این است که دانه برای هضم بهتر و نیز جلوگیری از اسیدیته است . از این رو به غلبه شدن احساس استفراغ شما نیز کمک خواهد کرد .
تهوع بارداری

۵*مرکبات

تکه میوه های خانواده مرکبات مثل پرتقال و یا لیمو شیرین می تواند نجات دهنده شما از استفراغ و احساس استفراغ باشد.حتی بو کردن میوه مرکبات بسیار آرام کننده است.
۶*رازیانه

ان یک درمان عالی برای استفراغ و تهوع است.دانه رازیانه حاوی ترکیبات بیهوشی است که به کاهش احساس استفراغ کمک میکند.دانه رازیانه را در مخلوط کن له و این پودر را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید . اجازه دهید تا در آب خیس بخورد . چای ان باعث آرامی و تسکین فوری از تهوع می شود .

۷*اویشن

بوی نقش بسیار مهمی در تحریک یا مهار استفراغ در دوران بارداری دارد .همیشه داشتن کیف سبزیجات خشک یا اسپری برخی از لیمو و یا روغن نارنجی بر روی دستمال ضروری است و به ویژه هنگامی که شما سفر می کنید داشته باشید .هر بوی خاص است که به نظر می رسد ممکن است ناخوشایند باشد می تواند به سرعت می تواند توسط خرناس از بین برود و در نتیجه به شما در جلوگیری از دیگر قسمت های استفراغ کمک میکند.

۸*مکمل ویتامین: مکمل های بسیاری در دسترس است که احساس استفراغ را کنترل می کنند مانند ویتامین B6 که فورا تسکین تهوع را فراهم می کند . با این حال، این مکمل بنا به توصیه پزشک باید مصرف شود .

۹*لیموناد

لیموناد کمک می کند تامشکلات معده حل شود. لیموناد با ویتامین C: ویتامین C برای خواص آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است و می تواند توانایی بدن شما را به جذب آهن از غذاهای گیاهی را بهبود بخشد.

۱۰*بستنی یخی

بستنی با میوه های غنی از مواد مغذی و ماست پر شده که ماست یک منبع بزرگ از کلسیم است و می تواند کمک به خنثی کردن اسید معده کند.

۱۱*.سالاد هندوانه

هندوانه یکی دیگر از درمانهای خانگی برای حالت تهوع است. این میوه همچنین دارای محتوای آب بالا است که می تواند کمک به کاهش کم آبی کند. به علاوه، هندوانه مواد غذایی کم کالری و کم چرب دارد، و یک انتخاب عالی برای یک میان وعده است.

ویار حاملگی

۱۲*سوپ لیمو با مرغ

چهار مواد تشکیل دهنده اصلی ، مرغ، تخم مرغ، لیمو، و برنج است که بسیار ملایم بامعده حساس است

۱۳*کره بادام زمینی

از آنجایی که کره مغزها و ماست با پروتئین بسته بندی شده، یک درمان اساسی برای شماکه احساس خوبی در مورد غذا خوردن داشته باشید. اگر شما در دوران بارداری حس بیزاری از گوشت دارید، اضافه کردن کره مغزها یا ماست به رژیم غذایی خود ممکن است به شما کمک کنددر مورد نیاز پروتئین روزانه خود را تامین کند.

۱۴*اسموتی آب نارگیل و موز

زمانی که شما آب نارگیل، بلغور جو دوسر، موز، بادام، عسل و زنجبیل مخلوط میکنید یک دسر خوشمزه، چرب وآبرسان است که مناسب برای صبحانه یا هر زمان دیگر از روز است.آب نارگیل به طور طبیعی مرطوب کننده است و شامل پنج الکترولیت که بدن شما نیازدارد: پتاسیم، سدیم، منیزیم، فسفر، و کلسیم است. بیماری ویار صبحگاهی به کم آبی بدن منجر شود، بنابراین استفاده از این دستور غذا به شما در تجدید قوا کمک میکند .

۱۵*کلوچه موز جو دو سر

برای شروع یک صبح دلچسب ، ایجاد یک دسته ای از این کلوچه موز جو دو سرکافیست. موز یک منبع بزرگ از پتاسیم و آهن، است که با ترکیبی از ملاس، عصاره وانیل، شکر قهوه ای که تنها مقدار مناسبی از شیرینی فراهم می کند.

۱۶*لیمو زنجبیل

همانطور که قبلا ذکر شد، زنجبیل به عنوان یک درجه بالایی از ، درمان ضد تهوع شناخته شده است. روغن لیمو در این دستور غذا کمک می کند تا به تعادل عطر و طعم تیز زنجبیل و برخی از اثرات تهوع را کاهش میدهد.

۱۷*پنیر کبابی

برای زنانی که بدنبال پیداکردن تسکین تهوع هستند، پنیر کبابی گزینه خوبی ست.

اگر احساس می کنید که رنگ استفراغ تان متفاوت از معمول باشد شاید بیش از حد تیره یا زرد رنگ است. در چنین مواردی بلافاصله پزشک مربوطه را اگاه کنید .
همیشه به یاد داشته باشید حتی فقط یک تغییر کوچک در واقع می تواند کاملا مهم باشد . حتی اگر شما فکر می کنید کاملا غیر ضروری است بنابراین برای اطمینان با دکتر خود صحبت کنید . او به عنوان تنها کسی است که به شما بهترین و امن ترین راه حل برای مشکلات تان ارائه می دهد دکتر تان را محرم اسراتان است .
سعی کنید برخی از راهنمایی های امن برای جلوگیری از احساس استفراغ و لذت بردن از ماه بارداری را تمرین کنید !

  انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 243
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی انسان روح است نه جسد(۲ جلد)

دانلود رایگان کتاب صوتی انسان روح است نه جسد(۲ جلد)

  انسان روح است نه جسد (جلد 1 و 2)   نویسنده:  رئوف عبید مترجم:  زین العابدین کاظمی خلخالی کاوشی در دانش جدید روح شناسی   مطالب این کتاب تنها بحث فلسفی مبتنی بر منطق ساده نیست، بلکه روشهای علمی و تجربی است که با منتهای دقت با دقیقترین تجهیزات پیشرفته مادی، در ظرف ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش   فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم   ... ...

پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران

پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران

عنوان: دانلود پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 29 پوشش کامل درس   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های استاندارد و بک ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه طراحی سیستم های دیجیتال دانشگاه شریف

جزوه عالی طراحی سیستمهای دیجیتال برای دانلود. دانشگاه: صنعتی شریف استاد: فصحتی فرمت: PDF پی دی اف کیفیت: بسیار عالی سال: 1401-1400 تعداد صفحات: 67 رشته: مهندسی کامپیوتر، برق نوع: تایپ شده دانلود نمونه ...

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخه‌های فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار می‌دهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت بازرگان و پسران درس 4 فارسی پنجم

پاورپوینت بازرگان و پسران درس 4 فارسی پنجم

عنوان پاورپوینت درسی: پاورپوینت بازرگان و پسران درس 4 فارسی پنجم دبستان   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 19     قسمتی از متن: اهداف درس آشنایی با ارزش علم و دانایی وکاربردهای آن در زندگی تقویت مهارت ساده نویسی در نوشتن بند معرّفی کتاب کلیله ودمنه ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

  کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه بالینی) اثر عبدالله شفیع آبادی کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره ( مصاحبه بالینی ) نوشته دکتر عبداله شفیع آبادی به آموزش مشاوران و روان درمانگران پرداخته و 44 فن مشاوره و روان درمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت مشکل در دریافت به ... ...

پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ 11 انسانی

پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ 11 انسانی

عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ یازدهم انسانی فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 31 منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی ... ...

کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت ppt

عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص   برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یك از ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی انقلاب 1848 مجارستان در 31 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی انقلاب 1848 مجارستان در 31 اسلاید

انقلاب ۱۸۴۸ مجارستان یکی از چندین انقلاب اروپایی در ۱۸۴۸ بود. این انقلاب در پادشاهی مجارستان آغاز اما به سرعت تبدیل به جنگی جدایی طلبانه با امپراتوری اتریش به رهبری دودمان هابسبورگ شد. پس از سلسله شکست‌های جدی در ۱۸۴۹، امپراتوری اتریش در آستانه فروپاشی قرار گرفت.   فهرست ... ...

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf ... ...

Fourth Places: Informal Social Life and Interaction in New Designed Public Spaces

Fourth Places: Informal Social Life and Interaction in New Designed Public Spaces

Fourth Places: Informal Social Life and Interaction in New Designed Public Spaces Year:2022   Publisher:Springer   Language:English   Pages:253   ISBN 10:3031079450   ISBN 13:9783031079450   Series:The Urban Book Series   File:PDF, 7.92 MB   IPFS:CID , CID ... ...

Beyond Preservation: Using Public History to Revitalize Inner Cities (Urban Life, Landscape and Policy)

Beyond Preservation: Using Public History to Revitalize Inner Cities (Urban Life, Landscape and Policy)

Beyond Preservation: Using Public History to Revitalize Inner Cities (Urban Life, Landscape and Policy)Across the United States, historic preservation has become a catalyst for urban regeneration. Entrepreneurs, urban pioneers, and veteran city dwellers have refurbished ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

برترین سایت ارائه دهنده انواع کتاب مقاله و پروژه با پایین ترین قیمت

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما